LEEFSTIJLONDERZOEK BRABANTSE SUPERMARKT VAN START.
Hartstichting roept mensen op zich aan te melden. Volkorenproducten op ooghoogte geplaatst. Kassa rekken uitsluitend gevuld met gezonde producten. Schapkaarten die aangeven welke producten snel te bereiden zijn. Als gezonde producten meer opvallen in de supermarkt of goedkoper zijn, kiezen mensen deze producten. Dat onderzoeken wetenschappers van Amsterdam UMC het komende jaar in een aantal Coop-supermarkten. (1/3)
Het onderzoek, genaamd Supreme Nudge, loopt een jaar lang in verschillende supermarkten, waaronder de COOP IN SPRUNDEL. De supermarkten zijn geselecteerd in buurten waar mensen vaker een minder gezonde leefstijl hebben. Zij leven gemiddeld 6 jaar korter en 15 jaar minder in goede gezondheid. Gezonde producten worden vaker worden gekocht als deze meer worden uitgelicht en goedkoper zijn.
(2/3)
Deelnemers aan het onderzoek krijgen een unieke kans om met hun leefstijl aan de slag te gaan. Wil jij een bijdrage leveren aan onderzoek naar een gezonde leefstijl? Mensen tussen de 30 en 80 jaar, die minimaal de helft van hun weekbood- schappen bij een van de deelnemende Coop- supermarkten doen, kunnen zich aanmelden via de website van de Hartstichting. Meedoen aan onderzoek supermarkten
(3/3)
Bron: TV Krant feed
Plaats een Reactie
Meepraten?Draag gerust bij!